vrijdag 4 januari 2013

Dickens in Miniature - Deventer

In de Bergkerk in Deventer is (al vanaf 8 december 2012) de unieke tentoonstelling ‘Dickens in Miniature’ te zien. De boeken van de Engelse schrijver Charles Dickens worden verbeeld door 30 speciaal voor deze tentoonstelling gemaakte poppenhuizen en taferelen, met deelname uit binnen- en buitenland. In aansluiting hierop wordt een selectie uit de Dickens-collectie van Emmy Strik getoond, met extra aandacht voor ‘Miss Havisham’ uit het boek ‘Great Expectations’. ‘Dickens in Miniature’ vindt plaats in het kader van het internationale Charles Dickens jaar (200 jaar geleden werd Charles Dickens geboren – 1812).

 
Bergkerk
Bergkerkplein 1 Deventer
t/m 20 januari 2013
Open: dinsdag t/m zondag 11.00 – 17.00 uur
Toegang gratis
Meer informatie op DICKENS FESTIJN DEVENTER.



...

10 opmerkingen:

  1. Deze tentoonstelling past wel heel goed bij deze stad, ik hoop ooit het Dickens festijn een keer te bezoeken.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat kan ook bijna niet uitblijven, want Deventer is wel echt een Dickensstad.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hej Willy,

    I loved today's post.
    Dickens characters and miniatures look fantastic.

    Thank you for sharing with us

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Willy,
    Wat een schat aan cultuur zo'n tentoonstelling. Fijn dat het 200ste geboortejaar van Charles Dickens gevierd wordt!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat lijkt me een leuke tentoonstelling!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dankjewel voor de tip! lijkt mij een heel leuke tentoonstelling!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dickens! Helemaal goed!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke tip! Dank je wel.

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tot m'n schande moet ik bekennen dat ik niks heb met Dickens, terwijl ik verder gek ben op alles wat Engels is. Vanavond heerlijk Dowton Abby op de tv...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Er zijn prachtige stukken gemaakt. ik ken iemand die mee gedaan heeft en die heeft er echt uren en uren aan zitten werken. Over 2 weken gaan we er naar toe. Van mensen die geweest zijn, hoorde ik dat het echt de moeite ward is.

    BeantwoordenVerwijderen