dinsdag 5 februari 2013

Babytijd

Uit mijn babytijd heb ik geen kleertjes maar wel wat andere spulletjes, zoals het geboortekaartje. Enkele felicitatiekaartjes zijn er ook nog.


De luiermand staat nu op de badkamer met een voorraad closetrollen. Er hoort  eigenlijk een lint door de rand.


Deze baby baddoek is ook bewaard gebleven. Toen mijn schoonmoeder 'm zag haalde ze een zelfde baddoek tevoorschijn.


In de poederbus zit nog steeds poeder, het ruikt heerlijk zoet. In het dekseltje zit een rammeltje. De initialen T.D. zijn niet van mijn moeder, ze heeft het busje uitgeleend aan een nichtje en later weer teruggekregen.

houdt de huid zuiver
 gezond en gaaf 
van alle smetten vrij


De papieren van het consultatiebureau met een groeioverzicht en het inentingsboekje.



Deze lepel en vork zijn ook bewaard gebleven. 


Natuurlijk hoort BEER "AJA" ook thuis in dit rijtje, want die woont al bij mij sinds de babytijd.


Hebben jullie nog eigen babyspullen?

41 opmerkingen:

  1. Wat leuk. Ik zit diep na te denken wat ik nog heb aan babyspullen van mijzelf.
    Ik heb een bijtring met een zilveren rammelaartje eraan waar roodkapje en de wolf op staan. Een vorkje en een lepeltje van zilver, geborduurde lakentjes en een wollen dekentje. Maar ik ben de oudste dus al mijn zusjes en broertjes hebben dat ook gebruikt. Ik zal eens even in de doos met spullen kijken, volgens mij zitten er ook nog van die mooie truitjes bij. Leuk idee om het op je blog te zetten. Misschien volgen er meer ?
    Groet Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een bijzondere en mooie verzameling.
    Wat een gezellig en leuke blog heb je.
    Groetje,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje wat leuk, en ja ik heb zelf ook nog het een en ander mijn eerste schoentjes, jurkje, m'n geboorte kaartje en een grote beer. Hoe leuk is dat nu ik erover schrijf, leuke herinneringen hoor. Genoten van je post, misschien zelf ook aar eens wat laten zien. Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat geweldig dat je deze spullen nog hebt. En wat leuk om te zien. Het enige wat ik nog heb is een babyfoto van 3 maanden oud, een geboortebtegeltje, een vork en mijn doopjurk die heel teer is geworden maar dat kan ook niet anders. Ik ben begin 63 net voor de beroemde Elfstedentocht gedoopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een doopjurk, die heb ik ook nog. Die werd in die tijd gemaakt van de trouwjurk. Is door 5 kindertjes gedragen.
    Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je nog zoveel van je babyspulletjes hebt. Ik heb nog een geboortekaartje een tegel en zo'n oranje boekje van de prikken. Fijne dag verder, knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat leuk Willy! de oude babypoederbus dacht ik ook nog ergens te hebben.. maar waar?? en ja zo'n mooie beer heb ik ook nog en gelukkig een babyboek vol foto's en kaartjes die ik kreeg voor mijn geboorte, oh ja ook nog een zilveren beker. Leuke post!!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om te zien !! Ik heb ook mijn oude beer nog en wat foto's, maar voor de rest geen kleertjes o.i.d. Helaas!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk dat je deze spulletjes nog allemaal hebt.

    Nee,wat dit betreft ben ik vlug uitverteld...
    heb helemaal niks uit mijn geboorte tijd,zelfs een geboorte kaartje is er niet gemaakt,onze moeder had andere dingen aan haar hoofd denk ik.
    Ik werd geboren in januari '45 kort nadat moeder in november '44 weduwe geworden was.
    Wat ik wel heb zijn 2 kleine foto's van toen ik 9 maanden was,kreeg die enkele jaren geleden uit het fotoalbum van mijn nichtje uit Duitsland,de foto's zijn waarschijnlijk gemaakt door mijn oom(broer van overleden vader)en ik koester die foto's,dat zul je begrijpen.

    Zou het daardoor komen dat ik van onze kinderen zoveel bewaard heb uit hun baby/kleutertijd.

    Heb wel heel veel spulletjes van mijn man van vroeger,door zijn moeder gemaakte babyhemdjes,zilveren rammelaar,meerdere geboortekaartjes,Communie kerkboekje,heel veel foto's...albums vol en speelgoed etc.

    Fijne dag en lieve groeten!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat geweldig dat je zoveel spullen uit je babytijd hebt. Ook uit mijn babytijd is het een en ander bewaard gebleven. Wat een leuk onderwerp voor een blog. Ik heb van de jouwe genoten! Ik zal eens gauw kijken wat ik allemaal kan vinden.
    Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijn geboortekaartje zit voor in mijn fotoalbum, verder is er weinig bewaard gebleven uit die tijd. Best jammer eigenlijk! Leuk dat jij nog wel zoveel spulletjes van toen in je bezit hebt!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oojaah leuk om zo veel spulletjes te hebben. Ik heb ze ook nog inclusief mijn beertje! mijn eerste schoentjes kreeg ik verzilverd mee toen ik uit huis ging. Verder nog een door vol jurkjes luiers etc. Soms moet je er gewoon even in rommelen.
    Leuk om het zo bij jou te zien ik geloof dat ik maar weer eens de zolder op duik!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ontzettend leuk, de mand is prachtig! het enige wat ik nog heb is precies dezelfde vork en lepel!
    Je beer ziet er goed uit en het poeder busje, wat een herinneringen!
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk onderwerp. Nee, van mij is niets bewaard. Geen geboortekaartje: ik ben op briefkaarten rondgestuurd want het was midden in de oorlog. Na mij kwamen nog 2 kinderen. Ik herinner me nog wel de wieg waarin ik ook gelegen moet hebben. Na 7 kinderen was die wel versleten.... Van mijn man is er nog wel van alles. Hij is ouder, maar enig kind.
    Van onze kinderen heb ik wel van alles bewaard. Wat jij laat zien is is hier soortgelijk ook nog aanwezig of ik heb het al aan de dochters gegeven. Nogmaals: leuk en je hebt weer wat losgemaakt gezien de reacties... Wie weet komen er wel meer geboortekaartjes op blogs tevoorschijn.
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk dat je nog spullen hebt. Ik heb niets van mijn babytijd. De eerste foto die ik heb is als ik 9 maanden bent. Ik heb dus geen bewijs dat ik een baby was.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk dat je nog zoveel hebt en dat we even mee mogen kijken. Zelf heb ik alleen een geboortekaartje en een paar foto's. Mijn babyspulletjes werden meteen weer gebruikt voor de volgende baby. Het was oorlog en er was niet veel te krijgen. Voor mijn dochters heb ik van alles bewaard en dat meegegeven toen ze het huis uitgingen.
    Leuke post.
    Kram
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nee van mij geen geboortekaartje, zelfs de eerste foto is van toen ik bijna 4 jaar oud was !!!
    Maar wel mijn groei- en gewichtskaart en een lakentje en sloopje (door mijn moeder geborduurd) heb ik nog. Hier hebben ook mijn oudere zussen tussen gelegen...!
    Mijn man is wél baby geweest, bewijzen de vele foto's. Ook van hem hebben we de groei- en gewichtskaart en een lakentje en sloopje door zijn moeder geborduurd.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat enig Willy, die babyspullen van jou. Ik heb nog wel de inentingspapieren, geboortekaartje en veel foto's. Jammer genoeg geen beer, kleertjes oid.
    Leuk idee van je om 't op je blog te zetten.

    gr.Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk dat er zoveel bewaard is gebleven, nee ik heb bijna niets alleen één jurkje, zal het eens opzoeken, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Enig Willy. Wat ontzettend leuk dat jij nog zóveel spullen hebt. Het enige wat van mij (en van mijn broer en zus) lang bewaard is gebleven, is de aankleedtafel. Die was speciaal. Aangepast door mijn handige vader. Chago heeft hem heel lang in de praktijk gebruikt en onze dochter heeft hem daarna opgepimpt en als commode gebruikt voor haar meidjes. Maar nu is hij, na bijna 80 jaar! ter ziele. Verder is er weinig. Wel de geboortekaartjes en één foto. Het was natuurlijk oorlogstijd toen ik geboren werd.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. jij hebt nog veel zeg !
    heb nog wel een pop jolanda haha die ligt op zolder en een badjas die ik altijd aan had met zwemles.

    :-)

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  22. De luiermand zelfde soort ander model. Die ging van zus naar mij en daarna gebruikt bij mijn eigen kinderen, met dan weer passend lint. Verder heb ik nog babyschoentjes en een zilveren rammelaar. Ook is er nog ergens het inentingsboekje en geboortekaartje. Hubby heeft nog zijn kinderbestek. Onlangs was hij de lepel in de GFT kwijtgeraakt maar kon ik op de rommelmarkt een soortgelijke buit maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh ja ook heb ik nog het ledikant wat mijn vader maakte. Hand gedraaide spijlen en een hoofdeinde gemaakt van een oude spiegel. Ook het kastje ligt hier op zolder. Van zus op mij, naar haar zoon en later mijn eigen kinderen er weer in.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh.... wat vreselijk schattig allemaal! Geen spulletjes meer, wel de familiewieg die Oom Arie zelf gemaakt had, waar zowel mijn moeder, ikzelf, als ook onze kinderen in gelegen hebben.. Verder het Babyalbum... en oranje inentingsboekje.. dat was het!!
    Liefs Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. De geboortekaartjes van mij, mijn broer en zussen zijn er nog wel en ook is er een zilveren bestekje. Ik zal het spul eens tevoorschijn halen. Leuk idee, groet @

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Leuk idee weer, je kindertijd weer eens onder de loep.....................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Aha Willy, een nieuwe variatie op 21 jaar, nu helemaal terug naar de babytijd. 'ns kijken of ik ook zover kom met m'n verzameling, zal ik toch echt bij m'n moeder langs moeten gaan.
    Erg leuk trouwens.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ja gelukkig heb ik ook nog spullen uit mijn babytijd ik ga zoeken en plaats het op mijn blogje.
    Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Geweldig!
    Het poederbusje herken ik nog van vroeger, dat mijn zus baby was.
    Ik heb bijna helemaal geen spullen meer van vroeger.
    Mijn moeder was nogal van weggooien.
    Gelukkig heb ik nog wel de oude beer!
    Van mijn vader gekregen.
    En een half vergaan jurkje, wat ik maar niet weg kan gooien.
    En een onderbroek en hemdje.
    Ik had twee oude koperen kruiken uitgeleend aan mijn zus, maar die is ook van weggooien.
    Ik heb voor mijn dochters een heel pakketje samengesteld.
    Dan hebben ze nog wat van vroeger.
    Ook al hun kleinste babykleertjes heb ik nog.

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh wat schattig Willy, ik heb ook zo'n inentingsboekje...
    Liefs
    Erna x

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Geboortekaartje, bidprentjes, 1e heilige communiekaartje, poezie ( ook van mijn moeder) ja er is nog wat hoor. Ook oude tekeningschriften. Ik haal ze eens te voorschijn. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat leuk, spijtig genoeg heb ik helemaal niets.
    Ik was een kindje van vlak voor de oorlog, 3 de in gezin van 8. , wel het eerste meisje.
    Maar daarna nog 4 zusjes, dus zullen mijn kleertjes wel versleten zijn.
    Kaartjes waren er niet. Wel hebben nu mijn kinderen, wel het een en ander van hun zelf.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een leuk onderwerp weer. Ik heb ook mijn lieve beer nog. En kleine truitjes, die heb ik mijn oudste dochter ook nog aangetrokken. Maar die zaten niet echt lekker. En mijn geboortekaartje in mijn fotoalbum met een ooievaar op de voorkant. Mijn inentingspapieren. En ik weet zeker dat mijn moeder in haar huis ook nog wel wat dingetjes heeft liggen. Wij zijn echt van het bewaren. Groetjes, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat leuk Willy. Ik heb niet zoveel meer van mijn baby tijd. Ik heb wel een pop Sientje en id net zoals jij een kaart van het consultatiebureau en van het verpleeghuis waar ik geboren benook nog iets. Ja je leest het goed VERPLEEGHUIS.. Ik ben tussen de oudjes geboren. Was iets nieuws in Sneek een kraamafdeling in het bejaardenhuis. hahaha.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik heb nog een baby lepel, 2slabbetje die gebruikte ik voor mijn poppen, en geboorte kaartje. Leuke die baby spulletjes.

    Zuinig op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hoi Willy,

    Oh meis, wat leuk dat je dit nog hebt van jezelf! Puur nostalgie.
    Helaas heb ik nis...ook geen geboortekaartje, mijn ouders hadden daar geen geld voor, Ik heb wel een babyfoto, daar ben ik erg blij mee.


    Ik vind die beer zooooo gaaf!


    fijne dag,
    liefs
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat ik nog heb: een litteken van de pokken'inenting', kaart met inentingsdata (ik kreeg die allemaal later dan nu, die inentingen) foto van toen ik ongeveer 9 maanden oud was en ik geloof dat er nog ergens een geboortekaartje moet liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Leuk, ik heb wel veel foto's maar verder weinig spulletjes er kwamen na mijn nog 2 meisjes. En ik heb nog een zwitsalpoederbus ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ohhhh....wat leuk al die spulletjes uit je babytijd Willy.
    Prachtige luiermand.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Zo ik de heren hebben me geholpen om je website naar boven te zetten. Elke keer wanneer ik bij jouw naam aankwam zat ik al te wippen van de ene bil op de andere.. Leuk dat je nog spulletjes van je baby tijd heb. Alleen het inentingsboekje is nog aanwezig. Je beer vind ik schattig. Had ik ook gewenst. Maar je moet oppassen wat je wenst. Maar dat is een ander verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Prachtige plaatjes! Ik heb ook nog een geboorte kaartje, het armbandje uit het ziekenhuis, een grote beer en wat kleding geloof ik. De rest is achtergebleven in Nederland.
    hugs, Elsina

    BeantwoordenVerwijderen