vrijdag 11 juli 2014

Brocante en brocante

Er zijn deze zomer veel brocante markten bij ons in de buurt. Zelf hou ik niet van zulke grote en drukke evenementen, maar bezoek liever een winkel. Enkele weken geleden gingen we, n.a.v. het blogartikel van INGRID, naar De Bosrand Brocante in Soest. Daar zijn 13 brocanteurs gevestigd in een Hortensia tuincentrum. Zoals Ingrid al schreef, is het aanbod ruim en zijn de prijzen acceptabel. Wij hebben er enige tijd doorgebracht.






















Van te voren had ik mij voorgenomen om gericht te zoeken, maar wat is de verleiding groot tussen al deze spullen. Het kaartenrek waar ik naar zocht heb ik helaas niet gevonden. Over een tijdje gaan we er nog weer eens naartoe, want natuurlijk heb ik wel het één en ander gezien, maar wilde het eerst even laten bezinken om te voorkomen dat het geen impulsaankoop zou worden.

foto: wonen landelijke stijl

Dit is trouwens het kaartenrek waar ik naar op zoek ben. Misschien weet iemand waar een dergelijk rek verkrijgbaar is. 



Komend weekend (vanaf vrijdag) is het "Vive la France" in Hummelo. Op zaterdag 12 juli (11-20 uur) en zondag 13 juli (11-17 uur) is het dorpscentrum één grote brocante markt. Er staan maar liefst 100 kramen. Daarnaast is er ook een kunstmarkt op beide dagen en zijn er nog veel meer activiteiten.

Donderdag 10 juli  vond  in Apeldoorn de eerste Antiek- en Curiosa markt plaats van deze zomer. Op donderdag 24 juli en donderdag 7 augustus zijn de volgende markten. Ongeveer 200 kramen staan er op het Marktplein opgesteld. Je kunt op de markten terecht van 9.00 uur tot 17.00 uur. Meer informatie vind je op de website van de VVV APELDOORN.

In Deventer is er tot en met 23 augustus elke zaterdag "Brocante aan de IJssel".

Ik vergeet bijna te vermelden dat er op 31 augustus in Zutphen de eerste brocante markt plaatsvindt.


Voor nu even genoeg over brocante, fijn weekend!

18 opmerkingen:

  1. leuk om zo'n markt eens af te struinen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd leuk en vast de moeite waard om van dit soort brocante markten te bezoeken.
    Kleindochter is vanochtend met haar tante brocante ook vertrokken in de camper,tante staat ook altijd met mooi en landelijk spul op diverse marktten en fairs oa dit weekeind Vive la France in Hummelo, en Brocante aan de IJssel slaat ze ook nooit over als standhouder.

    Mag ook graag van tijd tot tijd rondlopen op brocante markt,al was het enkel maar voor de sfeer,kopen doe ik nog zelden,ach wanneer je al 50 jaar antiek en brocante verzameld hebt raakt het vol hé.Ik ben meer dan tevreden met wat ik heb en geniet er elke dag van.Toch kan ik het ook vervloeken wanneer ik aan de poets ben,soms komt er geen eind aan voordat alles weer eens door mijn handen is gegaan.
    Inmiddels zijn er weer andere liefhebberijen in m'n leven gekomen waar ik met hart en ziel van geniet.

    Bedankt voor het delen maar weer en fijn weekeind,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. When I see all the fun brocante fairs going on near our second home in Deventer, I want to cry. I am lucky if I find anything interesting at the Catholic charity shop just down the road about 10 miles! Oh, well! Maybe there will be a fun market when we are back in Nederland in October. Hugs, Linda@Wetcreek Blog

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je naar De Bosrand in Soest bent geweest en gelukkig dat je er zelf ook enthousiast over was. Jammer dat je niet geslaagd bent, dat had ik toen ook maar desondanks vond ik het ook de moeite waard.

    Tussen de bedrijven door wil ik de komende tijd wel enkele brocante evenementen in de omgeving bezoeken, nu nog even op zoek naar ruimte in de agenda. Bedankt voor de tips.

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Willy,
    Dank voor het delen van de brocante tips. Eerlijk gezegd vind ik het de marktjes e.d. altijd heel leuk, maar de spulletjes passen totaal niet in m'n huis en m'n atelier wordt alleen maar voller ;-) hoe zou dat nou komen??? Die drukte zoek ik liever ook niet op, maar als je lekker vroeg bent is het misschien nog niet zo druk! Wens je in ieder geval een fijn weekend.
    groetjes,
    Anita
    PS: Helaas ken ik geen adres voor deze kaartenstandaard, in Utrecht op de Twijnstraat heb ik wel een rechte (platte) voor aan de muur gezien in een woonwinkel. http://www.mooienbelle.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel voor de tips Willy.
    Heb gisteren de grote Antiekmarkt voorbij laten gaan, veel te warm en over het algemeen nogal duur. Misschien in augustus een keer. Graag wil ik deze zomer ook nog een keer naar Deventer en als het te druk wordt stap ik er zo uit. Vooral de Walstraat vind ik zo leuk.
    Je reportage van Soest is heel leuk! Misschien dat je www.floortjesbeurs.nl eens in de gaten kunt houden. Ze heeft ook een winkel, en regelmatig nieuwe spullen.

    Liefs, gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Willy,
    Wat een heerlijke lijst met markten, ik zou graag een van hen willen bezoeken... Misschien mijn broer in Klarenbeek maar even contacten voor de markt in Apeldoorn...
    En De Bosrand in Soest staat ook op mijn lijst hoor, hoog op mijn lijst... Alleen nogal druk de komende weken... Dus heel binnenkort gaat niet lukken. Maar ach, die loopt niet weg natuurlijk... Dit vind ik zo leuk aan het bloggen, je wordt even gewezen op de leukste plekjes... Super vind ik dat...
    Ik wens je voor nu een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alweer zo;n fijne tip...Markt in Apeldoorn is bij mij zowat om de hoek :) Gisteren naar Oldenbelt geweest...ondanks het warme weer ! Rustpunt in de bomentuin was dus extra fijn in de welkome schaduw ! Leuke verrassing was dat de deur van het thee huisje/brocante openstond..en we mochten van een lieve dame rondkijken ondanks dat t eigenlijk gesloten was die dag .Er was verder niemand dus we hadden het rijk alleen..heel gezellig ! Vonden in de bomentuin ook de boom die in ons eigen tuintje staat en waarvan we nog steeds niet wisten wat t nu eigenlijk was..Een Veder- Esdoorn dus..Was n zeer geslaagde middag !

    xoxo T.D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Morgen hopen een vriendin en ik deze brocantemarkt te gaan bezoeken... ik ben benieuwd!

    Fijn weekend X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie foto's met mooie spullen. Ik ben gek op broncante markten. Bedankt voor de tips de data.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vind brocante heel erg leuk en hihi ook de hortensia's!
    fijne dag, groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo zeg, brocante is helemaal in ;)!! De combinatie met de hortensia's lijkt me prachtig, wat een leuk adres! Voorlopig ben ik enorm aan het opruimen dus laat ik die markten etc even voor wat ze zijn.. eerst onze eigen 'brocante' maar eens afvoeren, hihi!
    Fijne zaterdag en lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo,
    Wat ziet dit er mooi uit en wat een mooie spullen.
    Prachtig neergezet allemaal.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beste Willy,
    Ja een erg gezellig sfeertje en ik hoop dat je success hebt met je kaartenrek!
    Lieve weekendgroetjes,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig hoor:0)) enne ...niet snel genoeg van brocante kijken ; 0)
    Kan niet bij bij de markten zijn, zo bij jou toch fijn kijken ...
    groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een gezellig blog, Willy. Ik ben dol op brocante. Mooie serie. Helaas weet ik ook geen kaartenrek voor je. Fijne zondag. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een fraaie combinatie; hortensia's en brocante. Maar wij zijn druk aan het opruimen van onze eigen brocante. Om niet in de verleiding te komen om toch weer iets te kopen, staat het bezoek aan dit soort heerlijke brocantewinkels op een laag pitje.
    Maar het bezoek aan je blog was heerlijk, al die mooie spullen. Zo heb ik toch weer eventjes genoten van al dat moois.
    Fijne zondag, groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi hoor maar geef mij de hortensia's maar.

    BeantwoordenVerwijderen