zaterdag 23 augustus 2014

Huis Minne

Logeren waar de tijd even stil staat. Het is mogelijk bij Huis Minne. Brigitte Minne is de gastvrouw. Op de website staat vermeld dat zij al haar kinderdromen waarmaakt en dat zijn er een aantal, o.a een B & B, een theeschenkerij, een winkel en kinderboekenschrijfster.

Huis Minne, een villa anno 1925, staat in Ronse, gelegen tussen Kortrijk en Brussel. De 6 kamers, allen met bad of douche en uitzicht op de parktuin, bevinden zich in de villa en de conciërgewoning. Ze zijn nostalgisch doch basic ingericht. Er is zelfs een kamer waar huisdieren toegestaan zijn. De gastvrouw zelf  is dan ook een dierenliefhebster.









In de oranjerie is een theeschenkerij. Hier worden koffie en thee geserveerd met homemade producten.



De winkel van Brigitte bevindt zich ook bij Huis Minne.








Kijk voor informatie over de B&B, openingstijden van de winkel en de theeschenkerij, op de website van HUIS MINNE.

Ik plaats ook een linkje naar Brigitte's KINDERBOEKENWEBSITE, want via de boeken ben ik bij Huis Minne terechtgekomen. 

Foto's website Huis Minne.

11 opmerkingen:

  1. Wat een sprookje om daar te zijn... Ben jij er zelf geweest, Willy?
    Het lijkt me daar heerlijk vertoeven!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Elizabeth, nog niet, maar het adres kan ik op deze manier niet meer vergeten.

      Verwijderen
  2. Dat is wel een heel erg leuk adresje. Ik kom zelden die kant uit, maar ik hoop het te onthouden voor het geval dat!

    Fijn weekend nog, Willy! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke B&B, daar zou ik best wel eens kunnen vertoeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke plek om te logeren, de orangerie is ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heerlijke uitstraling. Je zou er zo naar toe gaan.
    Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Willy, wat ziet dit er oer-gezellig uit, en dat winkeltje... om te onthouden en vast eens te gaan bezoeken. Het stukje over kant in IJsselstein vond ik ook al zo inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Willy,
    Wat een prachtige kamers in deze b&b. Ik hou wel van deze stijl. Heerlijk romantisch. Prachtige meubelen en lekker veel fris wit. Ik kan me zo voorstellen dat deze b&b telkens volgeboekt zit.....
    En die winkel is ook super...
    Ik wens je een heerlijke zondag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alles in witte uitvoering, romantisch, heeft ze de meubeltjes allemaal zelf geschilderd?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beste Willy,
    Wat een energieke eigenaresse! Mooie bedden met name en ook de oranjerie is heel leuk opgezet en natuurlijk haar winkel.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt al weer zo'n geweldige plek gevonden. Daar wil ik wel logeren. Prachtig ingerichte kamers!
    Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen